Własna restauracja - jak spełnić marzenie i mieć klientów?

Założenie nowej marki za każdym razem kojarzy się z wieloma dylematami. Jednym   wydaje się droga dotarcia do konsumenta. To pytanie jest szczególnie istotne w specjalności gastronomicznej, gdyż z jednej strony sektor jest w rozmaitych miejscach pełny, z drugiej za to konsumenci w wielu przypadkach wybierają to, co już poznali. Jak więc przyciągnąć chętnych do nieznanego baru?

W współczesnym świecie nie sposób osiągnąć zwycięstwo, jeśli akcji reklamowej nie zacznie się sporo wcześniej przed startem restauracji. Powinno się dobrze wziąć pod lupę strategię, na którą musi się składać między innymi logo wpadające w oko, charakterystyczna nazwa plus przyciągający sposób przyciągania klientów. Niech wizualny zakres naszego lokalu wszczepia się w głowy oraz serca ewentualnych konsumentów, nie jedynie w najbliższej przestrzeni! Naturalnie da się to związać z akcją rabatową, na przykład dla wstępnych 40 gości, którzy przybędą zjeść z otrzymaną zniżką.

W czasach internetu tak naprawdę nie da się pozycjonować marki bez przenikania do netu. Zbudujmy przyjazną użytkownikom stronę internetową z dostępem do karty dań, stwórzmy profile na serwisach społecznościowych, może wręcz kanał na YT, jeżeli nie obawiamy się kiedy niekiedy znaleźć się przed kamerą i opowiedzieć np. o zdrowym żywieniu. W takich mediach warto również spróbować zorganizować konkurs, gdzie wygraną będzie wysoki rabat przy pierwszej wizycie. Dobrze będzie podobnie podumać o fachowym pozycjonowaniu stronki www, może także o płatnych reklamach w Google bądź na Facebooku. Im więcej pozycji, w których interesant nas ujrzy, tym lepiej.

Jeśli mamy taką możność, możemy zaproponować talon do własnej jadłodajni w regionalnych imprezach ewentualnie loteriach dobroczynnych. Spowoduje to, iż zajrzą do nas nowi klienci, którzy mogą nas chętniej polecać bliskim ze względu na tryb dotarcia do restauracji. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować dodatkowo atrakcyjną ofertę biznesową oraz wycelować ją do pobliskich korporacji. Biznesowy obiad w nowym miejscu może stać się atrakcyjną opcją dla menedżerów. W rzeczywistości umiemy wykoncypować sobie wiele grup, którym zdołamy sugerować kooperację. Wszystko jest zależne od tego, jaką mamy wizję swojej restauracji plus jakiego typu atmosfera skutkiem tego będzie tam panowała.